Fulmeck!

Ibland så måste man fulmeka lite, vad vore livet utan bönder och clowner? Lite bättre kan många tycka men det tycker inte vi Storfiskare. Idag har Storfiskare-Björn ägnat lite tid åt fulmeck, sådant som bönder håller på dem.

Lade över alla drag till den nya väskan igår och hittade då att två wobblers inte mådde så bra, den ena hade slöa krokar och var allmänt skabbig och den andra hade tappat skeden. Så fram med fil och lim och börja dona.

Efter några minuter så såg den rostiga wobblern som jag hittade på fisketuren till Hjälmaresund faktist helt ok ut så den lades tillbaka i lådan och så började jag istället limma på den andra wobblern som jag tror kan bli het i vår när vi ska trolla. Den limmades ihop väldigt snabbt och sedan så kände jag att man gjort något vettigt på dagen.

Tidigare på dagen så var Storfiskare-Björn och Storfiskare-Björns-Flickvän i Västerås för att gå på IKEA, och på vägen hem så tänkte vi kika förbi Berras för att se om de hade öppet, måste ju spana in nya Zalts nu efter gårddagen. Tyvärr hade de inte öppet men på vägen hem så ligger Kolbäck, och där skulle enligt ryktet Storfiskare-Per och Storfiskare-Pers-Pappa hålla till för att försöka lura upp regnbågen...mer om det kommer troligen senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0