2008-08-02: Bernshammar

Idag skulle jag och Blomman prova på Bernshammar där man tydligen planterar in ädelfisk i Heströmmen, Blomman hade åkt förbi för några dagar sedan och kollat in stället och det var väldigt lite vatten men såg mycket fint ut så vi åkte iväg.

Ett stopp vid macken i Bernshammar för att köpa fiskekort först, och snacka lite med Von Walden och inte rekommenderade att vi fiskade nu, det var alldeles för lite vatten men jo det skulle finnas fisk kvar i alla fall sa hon så vi ville prova.

Nere på flugsträckan så ser vi det idylliska landskapet, svårt att tro att vi har så fina vatten "här hemma".






Blomman i full mundering, självklart skulle det ju regna men vi klarade oss ganska så bra.

Ganska omgående så smackar det till i mitt spö och jag mothugger och tappar med detsamma en fisk, det var dock en lite.




Vi fiskar oss nedåt och vid ett ställe med massa ström och stenar så smackar det till i Blommans spö och det blir ett härligt spögung, fisken hoppar mellan stenarna i princip då den inte kan dra nånstans direkt.

En fin Öring tagen på....Vibrax såklart, snart kanske Blomman gillar dessa drag.




Vi tar en fikapaus här nere och är ser man verkligen hur liten vatten det är, vi har vadarna på oss så kan gå rakt över på alla ställen.




Blommans spö.




Mitt spö, körde endast ul idag.




Nu har vi provat på hur fisket var här och Blomman tog en fin öring så hit kommer vi komma tillbaka till.

Själv hade jag en mycket fin kamp med en 1kilos-gädda som tog på en nyköpt toby som jag senare kastade ut. Jag tog även 7 abborrar. Blomman fick 1 öring, 2 gäddor och 6-7 abborrar så det var en mycket lyckad fisketur.

Kommentarer
Postat av: ludde

vibrax är det ju fångst garanti på.

2008-08-27 @ 21:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0