2008-08-05: Karlstad

Semester och i Karlstad för att hälsa på min syster och hennes man och såklart deras son Slarvar.

Jag fick med mig Magnus, min systers man på fisket, vi började nere vid Café August gästbrygga men det var tyvärr heldött där.




Vi packade ihop och åkte iväg till Göspiren istället och fikade och sen skickade jag på mitt gil/vita wipp och då blev det lite spögung, körde med ul så det blev lite sprattel innan abborren kom upp på land. Denna skulle hamna i stekpannan tyckte Magnus så vi sparade den.




Sen var det dax för Magnus att fånga fisk, han ifrågasatte mitt val av drag till honom men det borde han inte ha gjort då han fick en liten abborre på första kastet. Se så glad han blev.




Och när han ändå börjat så kunde han ju lika gärna fortsätta, en gädda fastnade på hans krok. Tyvärr hade gäddan svalt draget så jag fick plocka ut det genom gälen efter mycket om och men och när jag skulle lossa draget så gick det sönder, fjädrarna lossnade från krokarna men men, ett wipp orange/svart 8gr.




Det var väldigt fint ute vid Göspiren men det blåste lite väl mycket.




Vi gav upp och åkte hem för att umgås med min syster, hon och Alvar gömde sig på övervåningen då de sett en spindel på nedervåningen och vågade inte gå ner så vi åkte hem så jag kunde ta hand om spindeln och sen åkte vi och käkade mycket god mat på Café August.

Nångång på resan så lyckades mitt nya fina Beastmaster-spö gå av i toppen, det var de 1100:- åt helvete då, bara beställa ett nytt vid tillfälle.




Sen blev det fiske igen, jag åkte ut själv denna gången, eller Magnus skjutsade ut mig på ett ställe längs Klarälven där jag tog denna abborren och så tappade jag en Harr, det gjorde mig lite ledsen men jag hade ju fixat flera abborrar som vi kunde steka hemma nu så var nöjd ändå.




Precis där det lite lugnare vattnet övergår till mera strömt så smällde det på.




Så ja, 2 abborrar för mig, tappade 1 harr och 2 abborrar. Magnus fick en abborre och en gädda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0