2008-08-11: Hjälmaresund & Hedströmmen

Dax att ta med kollegan till mina favoritställen så jag och Frasse drog iväg till Hjälmaresund, ett ställe där det aldrig nappat bra för mig men där det är väldigt fint och fiskar är ju ändå inte allt.

Jag lyckades åtminstonde ta en lite abborre efter ett tag men den var så liten så den tänker jag inte visa utan istället så visar jag en bild på en abborre som jag lyckades kroka, det är inte ofta jag gör det men det händer tydligen, de leker väl med mina drag helt enkelt.



Fint är det i alla fall, blåste dock nå satans så svårfiskat...provade det mest som vanligt.




Nä det här dög inte, vi ville ju ha fisk så slängde oss i bilen och åkte raka vägen till Hedströmmen, där är det ju fiskgaranti om man använder gul/vit wipp 3gr så jag skickade på en sådan på mitt UL-spö och då hoppade det på en fin fisk som verkligen inte ville följa med upp men fick pressa så gott det gick med det klena spöt och sen blev det ett fint nackgrepp.





Frasse eller Anders som han heter ville ju inte vara sämre så han tog denna abborren, storleken är inte allt.





Så 2 abborrar och 1 gädda för mig och 1 abborre och en tappad abborre för Frasse, roligt skitfiske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0