2008-06-27: Nibbarsboån

Arbetsveckan var slut för denna gången och då jag och Anna checkat in fiskestället som Per tipsade om så tänkte vi tälta där i helgen och fiska. Sagt och gjort så åkte vi till Kolsva och slog upp tältet och hade med oss mat och fiskesaker, och hundarna såklart.



Det började ganska så bra med en abborre på mete nästan direkt för mig.






Efter en kort stund så tappar det igen och det är en abborre denna gången oxå. Fick leka lite tandläkare med den så den verkligen svalt masken som jag agnade med.




Vi metar och kastar med det går trögt, sen ser jag att det nappar på metet igen så springer dit och får upp denna lilla mörten.




Vi slår igång grillen istället och riggar upp mete och bottenmete.




Korv är ett måste om man är ute och tältar, smakade mycket bra.




Riggen klar, nu får det gärna nappa.




Hade köpt det nya BrightBait tidigare så tog med det för att testa och ja jo 2 abborrar och en mört hade ju tagit det men mer än så blev det inte så vi gick och lade oss och hoppades på bättre lycka imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0