2008-06-28: Nibbarsboån

Vaknade rätt tidigt och käkade lite frukost innan vi påbörjade dagens fiske. Jag skickade på en Rapala på UL-spöt och kastade ut...ett vevstopp precis intill kanten och ser att en Gädda följer efter men biter inte...rycker lite i spöt så wobblern rör sig lite...Gäddan fortsätter att stå och stirra på den bara i ca 1 minut...sen så vänder den och simmar ut igen...jäklars!

Idag tänkte jag gå runt lite och prova andra ställen vid ån så tar ett spö och en Rapala och en Wipp med mig och går längre bort och hittar ett fint ställe där jag kastar emot ett träd som ligger nere i vattnet. Det visar sig vara bra då jag ser flera Abborrar som följer efter mina drag, puttar och leker med min Rapala så de trodde nog att det var en kompis för de högg inte tyvärr.

Sen går jag tillbaka till Anna och hundarna och kollar hur det går för de innan jag beger mig bort åt andra hållet istället.




Min Rapala som verkade omtyckt.



Hittade en sten att stå på och då kunde jag kasta ut emot det här trädet. Bara efter några kast så rycker det till i mitt UL-spö och jag gör mothugg och fisken försvinner...kändes som en lite Abborre men var tråkigt ändå att den lossnade. Jag fortsätter att kasta med min nu omtyckta Vibrax.



Sen rycker det till igen och mothugget sitter...en liten Abborre som räddade min dag.



Går tillbaka till Anna och hundarna för att packa ihop och åka hem.




När jag kommer tillbaka så visar det sig att Anna fått en liten Abborre på mitt metspö och precis när jag kommer så nappar det igen och denna gången var det en lite mört.




Lyckad helg var det i alla fall, kul att tälta och det gick väldigt bra med hundarna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0