2008-06-29: Hamnen

Definition av vad som räknas som livet? Ja att sitta nere vid hamnen en solig dag i en solstol och bottenmeta kanske? Livet är bra underbart ibland i alla fall.

Avböjde en golfrunda med Danne för att sitta här nere och drömma om stora fiskar ett par timmar istället. Och fiskar fick jag se, stora som små men de ville inte nappa.

Efter ett tag så kommer Blomman ner för att hälsa på och han lånade ett av mina spön en sväng och jiggade lite.

Sen kommer Danne förbi i sin nya bil på väg till golfen och i samma ögonblick så flyter det ut en död slemmig ål från Yaras renvattenutlopp...jo men visst det är nog bra vatten de släpper ut. Jag har en jigg på ena spöt så kastar ut och efter några försöka så lyckas jag kroka ålen för en närmare inspektion.




Inte ofta man ser en ål i sin naturliga miljö, död som levande.







Sen dra Danne vidare till golfen och Blomman ska hem och luncha med sin sambo så jag sitter kvar och myser, bottenmetar och jiggar sittandes i solstolen. Efter nån timme till så blir himlen mörk men inget regn kommer i alla fall.




Det blev ingen levande fisk på kroken idag men jag hade det bra mysigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0