2008-07-02: Arbogaån

Idag skulle jag prova att jigga efter Gös i Arbogaån, har inte fått nått här sedan Gäddan förra året som tyvärr inte kom hela vägen upp pga avsaknad av håv. Först en sväng förbi Zoo för att köpa lite nya saker och sen drog jag till ån.

Helt själv på "min" sida men på andra sidan stod en kille och jiggade lite medan hans flickvän och unge tittade på, eller ja ungen låg i barnvagnen men ändå.

Det verkar finnas döda fiskar i Arboga med, har Yara nått utsläpp här med månntro?




En bild på mina nya saker, nördkepsen fick jag på köpet när jag köpte ett Rapaladrag. Fick äntligen tag i mina Vibrax i rätt storlek och färg nu.




Gav upp efter lite jiggande då det var dött, killen på andra sidan fick inte nått heller. Dock fick jag ett redigt bottennapp vilket inte är helt ovanligt när man jiggar har jag märkt. Tur man har 0,33 lina som pallar att slitas i, till och med så mycket att den rätar ut 15gr Gamakatsu-jigghuvuden!!!




Ingen fisk, skit samma...nya tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0