2008-07-23: Hedströmmen, Kolsva

***OBS, varning för "magstark" bild***

Idag skulle det bli lite stressfiske då jag och Blomman planerade att utforska ett nytt område i Hedströmmen för att se vad vi kan få för fisk där men min bror skulle även skjutsas runt halva jordklotet idag så det blev bara en kortare tur.

Vi började med att åka till det stället vi ville utforska men man kom inte ner till vattnet på nått bra sätt vad vi såg där så vi gick vidare och kollade men det funkade inte det heller så vi drog till badplatsen och kollade om det gick att fiska där och ja det gick ju och inga badgäster så vi tänkte att vi ska ju ändå bara fiska en kort stund så kastade ut.

Provade lite poppers bland näckrosorna där det vakade mycket men det ville inte nappa för mig.

När vi skulle packa ihop för att åka hem så tjoar Blomman till att han har fisk på troligen en liten gädda men den kändes stark.




Uppe och visar sig vid ytan, nu ser vi att det är en riktigt fint abborre istället och ingen gädda som vi trodde.




Den lyfts upp på bryggan och Blomman är mycket glad då det inte nappat bra för honom alls när vi varit ute så nu verkar det som att vinden kanske vänder.



412gr, rensad och klar.




En glupsk borre som hade en löja i magen.




Självklart tog den på en vit/gul wipp 3gr, fiskgaranti på det draget.



För mig blev det ingen denna gången, men det blir flera turer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0