2008-07-28: Hedströmmen

Blomman var sugen på att prova Hedströmmen vid Östtuna och jag säger aldrig nej till fiske så vi drog iväg och tänkte jaga lite abborre och gädda. Det börjar bra eller hur man ska säga, jag skickar ut en popper bland näckrosorna då jag ser att det vakar mycket fisk där och det smäller på en stor abborre som dock inte fastnar vid mothugget så jag tappar den och blir upprörd, jaha det ska bli en sådan dag alltså?

Blomman passar under tiden på att dra upp en lite abborre bara för att retas. 




Vi bestämmer oss för att dra vidare till ett annat ställe vid Hedströmmen där Blomman börjar dra fisk igen.





Härligt med strömmande vatten, det bästa man kan fiska bland. Synd att det inte finns nån ädelfisk här.





Vi fortsätter fiska och Blomman drar abborre efter abborre och sen smackar det på en gädda för honom som gör en v¨dlig rusning...emot oss så Blomman får veva in som en galning. Vi hoppades på att det skulle vara en stor abborre men det var en lite slempelle.





Jag tappar en abborre på en Toby vilket var tråkigt men den var ju ändå så liten så. Jag provar att jigga lite och får ett riktigt fint hugg, tyvärr visar sig hugget stumt och efter mycket om och men så får jag dagens längst fångt.





Kastar bort lite jiggar och nått drag men får tills slut en abborre i alla fall, när man tar fram sina Vibrax i heta färger så smackar det på såklart.

Dagen slutade med 1 abborre för mig och 8 abborrar, 1 gädda och 1 löja för Blomman. Han utklassar mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0