2008-07-30: Hedströmmen

Idag skulle jag och Blomman ner till ett ställe som vi kollat ut tidigare men man kommer inte dit om man inte har vadarbyxor på sig så Blomman hade letat fram 2 stycken ur sina gömmor och så drog vi iväg.

Vi började dock med att fiska där vi avslutade fisket förra gången och det gav verkligen resultat.

Blomman drar massa abborrar som vanligt men sen smäller det på nått större och vi tror först på gädda då det plaskar som fan men när det kommer in till kanten så ser vi att det är en Färna eller Id, vi är inte helt klarar över det än.




Självklart tog den på en gul/vit Wipp 3gr.




Som en stor mört.




Blomman verkar mycket glad över bedriften.




Varmt var bara förnamnet men vi vandrar vidare och när vi väl kom ner till vattnet efter att ha gått genom strömmande vatten och klättrat över träd och buskar så kom vi ner till vattnet och kunde svalka oss.

Vyn är härlig, ser nästan outforskat ut och vattnet är svalt och vi ser att det är fisk som rör på sig.

Jag skickar på en jigg som sätter sig i botten på första kastet men jag får loss den och andra kastet så smäller det på en gädda som jag dock tappar, inte kul...inte en sådan dag igen.

Blomman drar ett par hundra abborrar till innan det tills slut smäller till i mitt spö, hade precis bytt drag och sa till Blomman "varför fiskar jag inte med det här draget numera, det är ju bra och brukar ge fisk". Andra kastet så sitter denna fina abborren på runt 4hg.








Blomman drar ett bottennapp och blir av med sitt drag och byter då till ett Vibrax oxå, han är ju övertygad om att det är ett skitdrag då han aldrig får fisk på Vibrax trots att jag alltid får det. Första kastet ut resulterar i detta...










Ja vad säger man, Vibrax levererar även för honom idag tydligen. Vi fiskar vidare och Blomman fortsätter dra abborrar.





Sen får jag en till abborre, denna gången i mera normal storlek så den släpps tillbaka, efter att ha krokat bort draget som den bokstavligen svalt...det gick inte så bra så abborren överlevde tyvärr inte, sprattlade på ytan men sjönk senare.




Blomman gör sedan dagens grej, kastar ut och börjar veva in, sen ringer hans mobil så han svarar och har spöt mellan benen då han säger att han måste ringa upp senare då han har fisk på. Det visar sig att det är en Färna/Id igen som huggit, denna dock lite mindre men den plaskade fint. Tyvärr bjöd den inte upp till nån vidare kamp.





Dagens resultat; Björn 2 abborrar, 1 tappad abborre och 1 tappad gädda.
Blomman: 15-20 abborrar, 2 färnor/id och 2 gäddor...galet bra fiske.

Vi bestämmer oss för att dra hit nån mera gång för att utforska mera. Nästa fisketur blir troligen i Bernshammar vid Hedströmmen där Blomman tittat ut ett ställe.

Kommentarer
Postat av: Per

Ser ut som en färna...

2008-07-31 @ 00:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0