2008-06-07: Paddla i Kvarnsjön

Idag skulle premiären med kanadensaren ske så jag och Anna åkte ut till Valskog och lastade på den på taket på min bil och åkte sedan lugnt och försiktigt till Arboga och Kvarnsjön för att skicka i den vid badplatsen. Sen packade vi i fiskesakerna och gav oss ut, vi fiskade av några vasser innan vi stannade till där kanalen börjar.




Jag har köpt några nya drag så måste prova för att se vad de går för, här mitt nya Rapala Taildancer.




Anna tog en paus i fiskandet och fikade.




Själv har jag svårt att sluta fiska om det inte nappar, är som vanligt alldeles för ivrig på att få fisk. En riktig fiskare har självklart en fin hatt på sig.




Anna provade sitt nya drag, en gullig fisk från Storm.




När man är ute och fiskar så finns det vissa saker om man verkligen måste ha med sig, cola och gifflar är två måsten.




Vi mötte dessa på vägen hem sen, en flytbrygga med några personer på som var ute och gled, att äga en sådan i Kvarnsjön vore inte helt fel, vore grymt att fiska ifrån.




Fisket gick trögt, inte ett hugg tyvärr. Vid en vik där det var alldeles för mycket näckrosor för att kasta in i så vakade det väldigt mycket fisk dock, självklart. Vi rodde drag ett tag och stannade till vid vasser men det var svårfiskat, det blåste lite då vi drev rätt fort i kanadensaren men det var väldigt kul att prova på den iår, var lite nostalgiskt då jag fiskade mycket som ung ifrån den och andra kanadensare. Den är väldigt stabil dock och det blir flera turer iår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0