2008-06-18: Hedströmmen och Hamnen

Efter det lyckade fisket igår så skulle jag tillbaka, nu laddad med ul-spöt istället.

Jag börjar med att åka ner till Hamnen i Köping en sväng först och jiggar lite men det ger inget och jag är ivrig att prova på Hedströmmen med ul-spöt så åker dit rätt omgående och riggar upp.




Ett av mina favoritdrag för Abborre är Wipp i olika färger, en riktig het färg är vit/gul men jag kör oftast med svart/orange.




Det nappade inte alls så bytte till mitt allroundspö och provade på att jaga gäddor istället men även det gick kasst.




Tills slut så gav jag upp och åkte hem utan ens ett hugg...förstår inte hur det kan svänga så mycket från dag till dag men nu hade jag inte tålamod att fiska länge heller så hade jag stannat längre hade det kanske nappat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0