2008-06-21: Hedströmmen

Helg igen och då står ju fiske på schemat som vanligt. Jag och Anna åkte till Hedströmmen igen för att lura på Abborrarna, Anna hade inte med sig några fiskesaker så fick låna mitt ul-spö medan jag körde på mitt allround.

Hundarna var med och när det började regna så blev "storhunden" panikslagen och kutade runt som att jorden skulle gå under, han gillar inte riktigt regnet.

Plötsligt så säger Anna att hon har en fisk på och jag slutar fiska och går för att hämta kameran. Nej den släppte sa hon och istället fick hon ett bottennapp säger hon. Aja återgår väl till mitt fiske men då säger hon att den fortfarande sitter på så bottennappet var egentligen bara så att fisken ställde sig på botten och tjurade. Hon lyfter sen säkert upp den på land och vi ser att det är en fin Abborre och då menar jag att den verkligen var fin. Inte konstigt att den kändes tung där ett tag.



Det är precis sådana Abborrar som jag vill få med mitt ul-spö men som jag misslyckas totalt med när jag försöker. Kul för Anna då detta är hennes första Abborre någonsin, jag informerar henne om att hon inte bör vänja sig vid denna storleken på Abborre då de flesta man får är pyttesmå. Denna får bli matfisk helt klart.

Vi fortsätter fiska och Anna får en till Abborre, denna av mera normal storlek så vi fotar den inte ens. Vi åker sen hem till Valskog för att lämna Abborren till mamma som ska få äran att tillaga den.

Ute i Valskog så rensar jag den och mäter den även till 30 cm, mycket fin fisk mao.



Jag hittar inte vågen hemma hos mamma och pappa så ber de väga den innan de tillagar den sen så de ringer och berättar att den vägde exakt 300gr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0