2008-06-22: Hedströmmen

På de igen bara, nu vill jag ha fisk på ul-spöt så Anna har med eget spö och vi ger oss av till Hedströmmen igen. Idag har jag även stövlar med mig så att jag kan vada rund lite för att se hur Hedströmmen ser ut på andra sidan då jag tror att det finns ett hett ställe där.

Jag vadade ut till stället som jag hoppades på och det visade sig se lika hett ut som jag trodde.

Målet var att kasta ut under trädet med det var lite piller men det gick.




Det nappade tyvärr inte så gick tillbaka till Anna som stod och flugfiskade. På väg tillbaka så mötte jag på snoken som jag och Blomman jagade för ett tag sedan, denna gången så kom den inte undan min kamera. Tyvärr har jag inget polfilter på kameran så det blev lite fula speglingar i vattnet men snoken syns i alla fall.




Under tiden som jag vadat runt så hade Anna fått en mört, på fluga hehe. Hon hade inte märkt nappat ens så det gjorde det ännu roligare.

Vi gick bort till kurvan och jag bytte drag.




Jag bytte till en ny Bromanwobbler som jag tidigare inte kunnat använda pga avsaknad av fjäderring men nu har Anna hjälpt med med pillret att få dit en sådan så satte på wobblern och sa till Anna att nu blir det hett...det måste bli lite lag och ordning i vattnet! Jag kastar ut och när jag nästan vevat in allt så smäller det till och en gädda hugger i wobblern, jag mothugger men troligen för hårt så wobblern flyger ur käften på gäddan. Som vanligt när jag fiskar mao så tappade jag den gäddan och jag skrattar mest åt det jag sa tidigare. Detta var på ul-spöt och tanken var att fiska stor Abborre med wobblern men tydligen så gillade gäddorna den med. Tyvärr så tappar jag denna wobblern senare så måste försöka leta upp den igen i nån butik.

Nu missar Anna en gädda istället precis intill näckrosorna.

Jag riggar om till spinnare istället och kör på mitt nya Vibrax som visat sig kunna få upp Abborrar och efter några kast så rycker det till i spöt och sen blir det skumt när jag vevar in, känns tung men ingen fisk som rycker emot...hmm fått en gren på kroken kanske?

Nä det var bara en mussla som nappat.




Några kast senare så blir det samma känsla och jag skrattar och säger till Anna att nu är det säkert en till mussla men så fel jag hade, det var ju en snäcka denna gången haha! Vilket kanondrag.





Anna vill oxå ha napp så byter till en Vibraxspinnare hon oxå och efter ett tag så sitter den där, en fin mussla!





Det känns overkligen på nått sätt. Jag byter till jigg och tänker att det kanske Abborrarna vill ha idag. Efter att ha kastat bort två stycken jiggar vid bottennapp så smäller det till igen, nu måste det väl ändå vara fisk på kroken?

Nääääää varför skulle det vara det när det finns musslor i närheten?




Vi inser att här lär vi inte få annat än musslor idag så vi åker hem istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0