Norge dag 2

Nya tag idag, skulle vi lyckas lura upp de större fiskarna nu kanske?

Styrman Leif börjar med en 2 kilos-torsk.



Jag fortsätter i samma anda, denna mms'ade jag över till min vän Calle som verkade tycka att den var stor i alla fall.




Vi hade rätt ofta sällskap av dessa skrikiga fåglar.




Styrman Leif tacklar upp sitt båtspö istället och efter ett tag så hugger det på det, när det blir spögung på denna utrustning så är det nått större så är det bara, det var länge sedan han fiskade med spöt så han kan inte avgöra hur pass bra fisk det är men vi hoppas på stort i alla fall.




En torsk på 4kg var det som kom upp till ytan, denna hade tyvärr mask i magen så det blev ingen matfisk.






Anna koncentrerad.




Det gungar på sjön?




När ska norrmän lära sig stava egentligen?




Kass dag rent nappmässigt, endast 2 stycken landade torskar för mig och det nappade dåligt för Anna och Leif också. Vi såg dock valar och avslutade dagen med rom och cola tillsammans med lasagne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0