Norge dag 3

Idag skulle det nappa på lite mera i alla fall, vi började med en fin sej.




Trollade och då nöp det på en torsk, trots styvt spö så får min Rapala-wobbler spöt att böjas när den går ner på djupet.




En fin torsk på 2 kg fångad, kontrollvägning med Blommans våg.




Jag i rensboden.




Som sagt var, norrmän är inte kloka men rätt roliga.




Sov ett par timmar och fortsatte sedan på dagen att fiska från land. 17 grader och sol, dock lite blåst som gjorde det kyligt.




Jag provar som vanligt alla drag som jag har med mig för att leta efter det perfekta draget. Efter ett tag så hittar jag det och sejen åker upp.




Det är ett Broman wobbler som jag köpte billigt som fan på Berras i Västerås men jag har haft på känn att det ska leverera tids nog.




Anna snor kameran och fotar mig när jag fiskar.




Sen är det dax för Anna att träna på flugfisket, för att vara första gången så är hon mycket duktig.




Vi tar bilen och åker iväg till ett vattendrag i närheten som ska hålla öring. Dock måste man ha fiskekort för att få fiska här och det är inget vi skaffade så vi nöjde oss med att promenera en sväng och njuta av den underbara naturen som Norge har att bjuda på.

Klart vatten kan de skryta med att de har i alla fall.








Fina forsar och vattenfall kryllade det av, det är sådana här vatten som jag vill fiska i, jag som är van att kasta och veva och inte bara pilka upp fisken.




När kvällen närmar sig så bestämmer sig jag och Anna för att ta en lång promenad upp på ett berg där det ska finnas en sjö på toppen som håller öring och röding. Det är dock inget vatten man får fiska i då det ägs av de som håller i fiskecampingen men en promenad med kameran upp dit är ju helt lagligt så vi går iväg.

En vacker syn, kvällsol över fjorden.




Vi hittade tills slut vattnet upp på berget, det tog ett tag att gå dit.




Vi vandrar hem och sover och dagen slutade med 4 torskar och 3 sej för mig. Jag fick en torsk på trolling och en sej på trolling, sejen var dock felkrokad. Fick ett bottennapp och drog av linan så tappade ett nytt fint skeddrag också tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0