Norge dag 4

Idag stod morgonfiske på schemat så vi begav oss ut i morgonsolen och tänkte trolla efter havsöring och sej. Jag tar fram mitt fina Rapala Deep Taildancer-drag som jag tror på och vi slänger i. Efter inte allt för lång tid så smäller det till, det är en liten sej dock som vi släpper i igen. Efter ytterliggare en ort stund så vibrerar spöt. Jag gör ett kraftigt mothugg och Styrman Leif stannar båten. Jag ställer mig upp och sätter spöt i spjärn emot magen och nu gungar spöt på fint, det är inte en vanlig liten sej eller torsk som sugit tag i spöt då den drar lin och får spöt till fina gungningar. När jag vevar in så får även Leif ett rejält hugg på sitt spö och börjar veva in, dubbelhugg ala deluxe.




Leifs Sej på 4kg på väg in.



Det var 2 stycken 4 kilos-sejar som vi fått på kroken. När jag krokat bort min och bonkat den så kastar jag snabbt ut mitt drag igen emot ett annat håll och sen har jag sej på kroken 5 kast i rad där jag tappar en precis intill båten, snacka om att hitta ett stim.


Jag tog med 3 sej.




Min största fisk hittills på resan som jag gärna visar upp, fortfarande bebis för att vara sej men jag är grymt stolt.




En tvätt av alla dragen som jag använt hittills är en bra ide då saltvatten bokstavligen äter upp de annars.




Vi sover en sväng och fiskar mera på dagen sen, då ifrån land och jag tog min absolut första fisk någonsin på ett skeddrag. Ett av mina mål för året är alltså nu uppnått. En sej som tog på ett nytt skeddrag.




Senare så tar jag även en sej på samma Bromanwobbler som jag fått en sej på tidigare.


Koncentrerad eller vad tänker jag på?




Dagen slutade med 8 sej och 2 torskar för mig, riktigt lyckad dag mao. Tyvärr hade sejen på 4kg mask i sig också så det var inget vi tog med hem, de två mindre fileeade jag dock upp och sparade till farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0