Norge dag 6

Dag 6 och den sista dagen visade det sig sen då vi bestämde oss för att åka hem tidigare då det ändå inte var några rekordflundror som nappade.

Varför ser Anna så nöjd ut?



Jo hon har ju lyckats kroka en ny fisk för oss, en fjärsing med giftiga taggar.




Jag tacklade upp med Leifs specialtackel och drog 2 mindre torskar och en liten kolja, så nu fick jag äntligen upp en sådan också. Jag var dock ute efter havskatt och hälleflundra men en kolja är ju inte fel det heller. Glömde dock att ta kort på den men stor var den inte.




Det var 30 grader och solsken så vi tänkte att vi skulle ta en promenad för att svalka oss......hmm...aja vi skulle gå i alla fall till ett vattenfall som jag vill fota men vi hittade tyvärr aldrig det, jobbig terräng i skogen gjorde att vi vände då vi kände att vi var fel ute.

Laxfors.




Anna vaskade guld i laxforsen och tror hon kommer bli rik.




Vi mötte denna söta krabat på vägen och stannade till och hälsade.






Svårt att se på bilden, men det är brand uppför som vi gått och den vägen skulle vi självklart gå tillbaka.




Mera friskt vatten i Norge, man kan inte få nog av deras landskap!




Vi hittade som sagt var tyvärr inte vattenfallet utan återvände till stugan och så åkte vi hem. Vi tänkte att när det ändå är så bra väder och det nappar så dåligt så kan vi åka hem och njuta av solen hemma, och fiska där det nappar lika kasst.

3 fiskar sista dagen och 30 fiskar totalt för mig på 6 dagar, bättre än hemma i alla fall men jag saknade den där stora kampen...dock kommer jag drömma om kampen med sejen länge...det var härligt.

Hemresan gick bra, Leif längtade hem så körde hela vägen själv medan jag och Anna turades om att sova.

Norge måste jag göra om, dock kanske på ett annat ställe då, och med lite erfarenhet nu så vet jag vad jag vill ha med mig för fiskespö och drag...vi får väl se om det blir nån resa nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0