Inköpsplaner.

Ringde runt imorse för att kolla om nån fiskebutik hade öppet men kammade noll. Hade tänkt att köpa ett gäng nya spinnare, lite lina och några gäddtaffsar.

Har även funderat nu och det lutar åt att jag köper ett Shimano UL-set innan jag köper mitt finsätt för att drilla stora fiskar med. Jag känner att min utrustning jag har nu kommer hålla bra långt ändå bara jag fyller på ny lina och servar den lite och UL-fiske verkar så himla kul.

Nu måste det bara bli lön så man kan köpa lite saker, dock blir det inget UL-set än, först är det andra saker som ska inhandlas men jag lovar att jag har ett UL-set i min hand innan det är dax att på allvar dra ut med båtarna och jaga abborre.

Så när ska vi fiska nästa gång då, imorgon lördag eller på söndag eller kanske båda dagarna, vad säger Storfiskare-Per och Storfiskare-Anna? När lägger du i båten Storfiskare-Kapten-Matte? När ska Storfiskare-Danne lägga ner crossåkandet och börja fiska på allvar? När kommer Storfiskare-Mankan hem från pimpeläventyren i Jämtland och vill spinnfiska med oss?

Frågorna är många, svaren få...vi får nog reda ut detta snart.

/Storfiskare-Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0