UL-set.

Idag på luchen så kom ett sms som stod att jag hade ett paket att hämta ut ifrån fiskarnas.se. Shit tänkte jag det kan ju inte vara här redan men direkt efter jobbet så åkte jag och hämtade ut sig och se där, nu ligger mitt helt nya UL-set på köksbordet hemma.

image159

Jag kan inte mer än säga att jag är toknöjd, känslan i spöet är enormt bra och rullen känns stabil. Jag har svårt att tänka mig att det kommer vara tråkigt att fiska med detta i sommar, tänk er själva när en Regnbåge på uppåt 1kg smackar på och spöet bildar ett U och det rycker som satan, jag längtar redan.

Linan var en 0.20-lina klassad till 3.5kg, det ska väl räcka tycker jag...större fisk än så vill man nog inte ha på, då går nog spöet av om fisken är stark också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0