2008-04-17: Köpingsån

Tillbaka på kvällen kan man väl säga då, nu skulle både jag och Storfiskare-Per ner för att meta lite. Förhoppningarna om fisk var inte höga men det är ju alltid lite mysigt med nattmete.

image195


Storfiskare-Per är i vattnet direkt med flötet.

image196


Jag är mera high-tech och kör med Dart-drag. Vass = fisk?

image197


Storfiskare-Per lyckades även dra ett rejält bottennapp där linan tills slut gick av, försökte ta kort på det men det är mest gatlampan som speglar sig i vattenstänket.

image198


En degklump kommer lastat...

image199


Min utrustning för kvällen, majs för min del.

image200


Inte ens ett litet hugg på krokarna för vår del så vi begav oss hemmåt i nattens mörker, hur länge kommer fisketorkan hålla i sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0