2008-04-21: Köping

Ny dag, ny utrustning, nya tag...det är mottot vi får leva efter som storfiskare.

Idag skulle det bli kvällssolsfiske igen för mig, börjar bli en fin vana...lite tråkigt att alltid åka iväg själv men det kan jag ta.

Ett gäng metare och håvare på andra sidan ån som drog upp massvis med löjor som jag misstänker att de ska använda som bete senare.

image201


Jag med nitbälte och hatt, kan inte bli coolare än så.

image202


Vass.

image203


Säger bara det, kvällssol!

image204


Det var inte helt meningen, men efter ett vevstopp och ryck så lyckades jag med bedriften att kroka denna stackare. Som tur var så satt den väldigt fin och jag kunde släppa tillbaka den utan nån skada. Nya spöt hade levererat!

image205


Nya spöna/rullarna som jag fick av en jobbarkompis. Normark 8ft teleskopspö med ABU Cardinal och ABU Baltic 8ft med ABU Suverän. Tack tack.

image206


Jag fortsatte ett tag till att dänga iväg Wipp och Vibrax-drag men det gav ingen utdelning denna gången heller. Väldigt kul att prova in nya spöna dock och jag gillade Cardinalrullen extremt mycket så den kommer jag använda oftare, dock så tror jag bromsen måste få sig en omgång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0