2008-04-26: Hjälmaresund

Idag skulle jag inte bli ensam med att fiska, Storfiskare-Per och Storfiskare-Anna hade bestämt sig för att åka iväg till Hjälmaresund för att fiska och grilla lite och jag lyckades klämma in det i mitt schema oxå så packade snabbt ner mina saker och så var vi iväg.

Det är riktigt fint vid Hjälmaresund.

image207


Här under bron har jag metat mycket Abborre som barn, tyvärr verkar det rätt dött på det numera men det kanske kommer...

image208


Storfiskare-Anna kastar ut med sitt nya riktigt fina spö/rulle.

image209


Ron Thompson-spö och Okuma-rulle, kommer användas flitigt i Norge på semestern.

image210


Efter ett tags dängande av drag och ett kast som resulterade i förlorat drag för mig så slog vi oss ner för att grilla korv, Storfiskare-Per passade även på att öppna sig en kall Mariestad som synes.

image211


Vi hade det mysigt, Storfiskare-Annas hundar fick skutta omkring i naturen medan vi kastade ut och vevade in, kastade ut och vevade in, kastade ut och vevade in...inget som nappar...helt otroligt kan man tro men jag är inte förvånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0