2008-04-29: Hedströmmen

Fiskesuget lika stort som vanligt så drog jag mig ut till Hedströmmen i Köping för att kasta och meta lite efter gädda och abborre. Kvällen var ung och solen sken, för första gången iår som jag fiskar i endast t-shirt och shjorts, härligt värre.

Jag har alltid gillat naturen vid Hedströmmen, väldigt tilltalande på nått sätt.

image212


De har avverkat rätt mycket träd här sedan förra året och det verkar som att flera är på g.

image213


Fick chans att prova mitt nya fodral för spöna som jag fick av samma jobbarkompis jag fick spöna av.

image214


Metspö riggat och isatt, använde mitt gamla RT-spö idag.

image215


SOMMAR!?!?!

image216


Maggots för metet denna gången.

image217


Tufft att fiska i strömmande vatten, jag har lite svårt för det men det är kul som attans vid hugg.

image218


Ingen fisk denna gången heller, bara fortsätta nöta på. Förlorat ett drag idag vid ett stenhårt bottennapp...måste ligga ett träd på botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0