2008-05-01: Kungsör, Storfiskare-Kapten-Mattes båt.

Idag stod på planen att lägga i Storfiskare-Kapten-Mattes båt och eventuellt ta en fisketur med den om tid fanns.

Släp var hyrt och nu ska skiten i!

image219


Efter mycket om och men så var båten på släpet. Tankfull som släpet var hyrt hos har inget intresse om att sköta sina släp så vinchen var trasig på släpet vilket inte underlättade. Men vi kom ner till vattnet i alla fall och båten hamnade där den skulle.

image220


Storfiskare-Kapten-Matte är inte rädd för att blöta ner sig så klättrade ut på släpet för att göra loss det och blötta samtidigt ner sin häl, sådant får man ta ibland.

image221


Första turen iår, måste vara en skön känsla. Storfiskare-Kapten-Matte åker bort till sin båtplats för att låsa fast båten, ingen fisketur idag men det kommer.

image222


Självklart så kunde inte jag hålla mig då jag ändå hade fiskesakerna i bilen så jag åkte ner en sväng till KKKK (Kungsörs Kungliga Kanot Klubb) och dängde drag i en timme ungefär, fick även spana in en mycket mycket fin Ryds-båt som jag blev lite kär i, nån som har 250 tusen att ge bort till mig?

Fisken uteblev men dragen blev blöta ytterligare en gång för iår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0