2008-05-05: Notholmen

Ett nytt tips där det var fiskegaranti fick jag idag av Storfiskare-Mankan som är en riktig doldis på våra fisketurer, endast fått med honom en gång ut och det var till Tjurlången förra året, skärpning på det nu!

Jag tacklade upp med maggots denna gången också och såg mycket småfisk som vakade och blev uppskrämd till utan av troligen större fisk. Såg även ett par rejält plast på andra sidan kanalen så där gick det nog gädda eller abborre.

Det gick ungefär en kvart och sedan så satt den första mörten på kroken. Liten men ändå en fisk, Mankan stod för sitt ord om fiskegaranti mao.

image231


Ett par minuter senare så hoppar nästa lilla mört på.

image232


Jag ler och njuter av kvällssolen som värmer fint trots lite halvkyligt ute. Skickar på ny maggots och sen påt igen. Mört nummer 3 konstateras.

image233


Jag flyttar mig en bit utåt hjälmaren för att se om det nappar lika bra där och då hoppar dagens 4e och sista, men även största mört på.

image234


Gick ändå ut men där fanns det inte ett liv, mest fåglar som flaxade och förde liv.

image235


Kan säkert vara hett att kasta lite drag bort emot vassen på andra sidan, flera fina plask där.

image236


En fin bild bara...

image237


Magiskt med kvällssol, jag är helt fast i kvällssolsfiske även om det nappar dåligt.

image238


4 mörtar kan ses som lite men med denna fisketorka som det varit i år så är jag ändå supernöjd, nu vet jag att det faktiskt finns fisk i våra svenska vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0