2008-05-08: Hemlig ort

Idag åkte jag och Storfiskare-Anna ut till hemligt ställe för att fiska Abborre. Kan tyvärr inte avslöja vart det ligger då jag vill ha stället för mig själv då jag har mitt personbästa på Abborre där, en fisk som vägde 950gr och det är jag rätt nöjd med på mete.

Vi åkte ut för att kolla om det fanns fisk kvar och såg direkt ett stort stim med små Abborrar och det sägs ju att finns det småfisk så finns det storfisk oxå så vi var glada redan innan vi börjat.

Anna hade självklart hundarna med sig, den ena blev arg och den andra råkade ramla i vattnet 2-3 gånger.

image244


Det är väldigt klart och fint vatten.

image245


Jag kör med Maggots, ingen aning var min majs tog vägen då jag vet att jag tog med den och den fanns inte hemma heller när jag kom hem, men maggots funkar ju alltid så.

Efter ett par ryckningar i flötet så kunde jag kroka fast denna fisken.

image246


Det är ingen abborre i alla fall, vad är det? En löja modell större?

image247


Anna körde både med bottenmete och vanligt flötmete men lyckades inte lura upp någon fisk idag vilket var synd, men det blir många mera försöka här i sommar..rekordet måste bräckas då det är flera år gammalt.

image248


Man såg till och med abborrarna bra ifrån ytan men inte ville de nappa idag inte.

image249


För mig så var det 19e fisketuren för i år och det är vecka 19 nu så 1 fisketur per vecka i snitt vilket är ok men mitt mål är att snitta 2 ggr per vecka över hela året vilket jag tror att jag kommer klara av då fisket börjar på allvar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0