2008-05-14: Arbogaån

Tänkte prova fisket i Arbogaån och köpte mig ett årskort då det kostade 200:-. Ett dagskort kostar 50:- så känns inte värt att köpa sådana så jag troligtvis kommer fiska där ett antal gånger då det går rätt mycket fisk där enligt rykten.

Kollar runt lite i butiken (Arboga Zoo) i vanlig ordning men orkar inte lyssna på kvinnan som jobbar där så köper mitt kort och trevar sedan till platsen där jag tänker fiska. Det visar sig att det är rätt mycket folk som står där redan med spöna i högst hugg och det verkar vara jigg som gäller. Iofs så var de andra fiskarna ute efter Gös vilket de även drog ett par stycken i fin storlek.

Jag riggar i alla fall upp och kastar ett par gånger tills en äldre herre kommer fram och snackar lite skit och säger "aja jag måste ju i alla fall fråga, har du fiskekort?". Det visar sig att han kollar fiskekort för Sturefiskarnas räkning och jag har ju mitt årskort nu så det var inga problem. Sen noterar han att jag har ett Atom skeddrag på och säger direkt "ta av det där draget direkt, det får du ingen Gös på!. Tack men nej tack jag är ute efter Gädda. Aha ja då kan du ha kvar det..."

Vi snackar lite till och jag säger att jag är medlem i Sturefiskarna nu men har inte fått mitt medlemskort eller årskort till Sundsjön än och han säger att det är inga problem, fiska på du och frågar nån nått så hänvisa till mig så tar han mitt namn...mycket trevlig herre måste jag erkänna.

Jag provade även att jigga efter Gösen men dog bottennapp direkt och slet av linan...så kan det gå.

image250

image251

image252



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0