2008-05-19: Sundsjön

Jobbar kväll denna veckan så tänkte köra ett par turer till Sundsjön som är en put & take-tjärn som ligger utanför Arboga.

Åkte ut så jag var där klockan 07:00 och dimman låg tätt och fint över vattnet.

image275


När dimman försvinner så är det så magiskt spegelblankt som det kan bli.

image276


Helt plötsligt ser jag hur en bäver simmar genom vattnet, jag letar fram kameran igen och slutar fiska och smyger mig fram.

image277

image278

Det är i sådana här lägen man vill ha ett riktigt teleobjektiv, när den ser mig så blir den skraj som dyker med ett redigt plask.

image279


Jag fortsätter fiska och njuter av solen som värmer upp mig ganska bra, biltermometern visade 1 grad bara när jag kom hit.

Efter ett par platsbyten så hittar jag ett fint ställe så ställer mig där och då träffar jag på nya djur, man kan ju tro att jag är på djursafari och inte fiske.

En vattenspindel, hyffsat stor,

image280


Vänder mig om för att lägga tillbaka kameran och då har denna tittat fram och poserar.

image281


Jag skrattar och fotar den, sen fortsätter jag fiskandet och tills slut så känner jag har det rycker till i spöt och en abborre följer med upp på land. Självklart så tog den på mitt lilla Super Vibrax, det är fiskegaranti på det draget.

image282


Jag byter ställe igen och ser rätt mycket vak från regnbågar bara ett par meter ut men inget som vill hugga, så jag hittar andra djur att fota istället.

image283


Många av bryggorna i Sundsjön var under vattnet men de ska ha arbetsdag här på onsdag så får hoppas att de fixar till det då, en fin "brygga" fastnade på bild i alla fall.

image284


Det blev ingen mera fisk sen och jag begav mig hemmåt, det var några andra som fiskade oxå, två stycken flugfiskare och en spinnfiskare men ingen som drog nån regnbåge av de heller.

Nya tag imorgon då jag och Blomman ska ut.

Kommentarer
Postat av: Niffe

Helvete vilken stor spindel! :O xoxo

2008-05-22 @ 13:33:43
URL: http://niiffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0