2008-05-20: Sundsjön

Tillbaka igen och denna gången var Blomman med. Vi var tidigt ute och kom fram till Sundsjön innan 07:00 till och med. Solen var framme och vi slog oss ner där den låg på som starkast, måste ju jobba på solbrännan oxå.


Blomman kastar ut i det spegelblanka vattnet där även regnbågen speglas fint.

image285


Jag tänkte att jag skulle prova mitt nya Super Vibrax, en ny färgkombination som är ny för året och den ser verkligen het ut så den måste funka både till regnbåge och abborre...som iofs biter på vad som helst.

Det ger resultat och en liten abborre luras till hugg.

image286


Draget är hett!

image287


Vi gick runt hela Sundsjön men det var precis som igår, det vakade lite men det ville inte hugga. Blomman hade ett hugg men missade mothugget och fick till råga på det lintrassel, sånt är livet. 

Spöhållare på bryggan, smidigt.

image288


Vi avslutade att fiska inne i viken där de släpper i regnbågarna men det var dött där oxå. Vi såg bävern ett par gånger idag oxå men inget foto på den idag, vi såg även en rätt stor rovfågel men den ville inte heller fastna på bild.

image289


Nu tycker jag att det är dax att det börjar nappa för Blomman, var ett tag sedan han visade sina riktiga storfiskare-takter som är välkända.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0