2008-05-21: Sundsjön

Dag 3, försök 3, 3e gången jag kammade noll på regnbågarna.

Det verkar rätt slutfiskat på regnbåge i Sundsjön för tillfället...eller så vägrar de hugga på morgonen och runt lunch för det är livlöst just nu. Jag har provat alla heta spinnare jag har med regnbågarna uteblir.

Idag var jag ute lite senare då jag kände att kroppen behövde sovmorgon så kom ut till 08:00 ca. Inget vak eller liv över huvud taget. Målet för dagen var 2 abborrar då jag kände redan igår att det skulle bli för svårt att få upp en regnbåge.

Klockan 09:00 så dängde jag på med min nya spinnare ut emot näckrosorna och det hugger till långt ut, mothugg och upp med spöt så vevar jag in. Fisken stretar på bra även om jag mest tar det försiktigt för att inte tappa den och tills slut så lyfter jag upp den på bryggan. Abborre nummer 1 är landad och jag blir glad. UL-fiske är det roligaste jag hållit på med då varje fisk känns stor.

image290

image291


Jag sa ju att den nya spinnaren skulle vara het eller hur?

Jag byter plats ett par gånger och kör vidare med Super Vibrax i olika färger men det händer tyvärr inget mera så målet på 2 fiskar idag skiter sig.

Kamouflerad och allt.

image292

Det kommer ner två män som ska vara med på arbetsdagen idag och den ena frågar efter fiskekort. Det visar sig vara kassören i Sturefiskarna så jag säger att jag har årskort och säger mitt namn och då känner han igen det, bra minne på karlen. Han tycker jag ska vara med och jobba nere vid Sundsjön idag och svarar med att jag gärna hade varit det om jag kunnat men jobbar kväll.

Vi snackar vidare om fiske och att det nappar dåligt, bara lite småabborrar som hugger. Han säger att det även går stor abborre här så det är bara dänga vidare och att det var länge sedan de satte i nu men det kommer ske isättning snart och sen var 4e vecka tills isen kommer. Det låter lovande och nästa isättning kommer ske snart och det är 100kg regnbåge och 50kg öring som de sätter i då. Riktigt ballt med öring, nu har jag ett nytt mål för iår...jag ska fånga en öring!

Fortsätter fiska ett tag till men inget mera händer så åker hem. Igår så drog jag på mig en fästing som bet mig och jag upptäckte det först senare på kvällen så hoppas att jag inte blivit smittad av någonting nu, jag fick bort den i alla fall men en liten klo verkar sitta kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0