2008-05-22: Hemlig ort

Idag blev det lite mete i min egen lilla hemliga sjö. Måste ju prova det nya flötet som jag fixade till igår så åkte iväg rätt normal tid på morgonen då jag behövde sova lite.

Hade inte tillgång till varken maggots eller mask så hoppades på att abborrarna skulle gilla majs.

image293


Mycket klart vatten, men jag såg inte till några abborrar i vattnet. I och med att det är så klart vatten så brukar jag se abborrarna.

image294

image295


Tyvärr ville inte de osynliga abborrarna äta min majs, inte ett litet napp på kroken så lämnade stället efter bara ett par timmars fiskande. Jag gick runt nästan hela sjön för att kolla om jag såg någon abborre men de gömde sig troligen.

Sen åkte jag hem till mamma och pappa och det visade sig att pappa plockat med en termos till mig som jag fick, han vet att jag behöver en egen så jag kan ta med kaffe och te på mina fisketurer så det tackar jag för.

image296


Sen lånade jag även min brors kaffebryggare då han inte har nån användning för den just nu.

image297


Imorgon är det lön, och om en vecka åker jag till Norge för att fiska. Jag måste skaffa lina och lite småsaker och jag funderar nu på att slå till på ett par fiskebyxor. Jag känner inte att jag har några bra som kommer funka i Norge, det kan ju bli dåligt väder osv så kanske ska skicka efter ett par Rapala. Jag funderade ju på de från ITAB men jag orkar inte åka dit för att kolla in de, och Rapala finns på lager hos Wallins Fiske och ska ta mellan 3-5 dagar att få hem om jag beställer på nätet...hmm...ska fundera på det idag så får vi se.

Kommentarer
Postat av: Per

KAFFE!!!
välkommen till vuxenlivet .. haha

2008-05-24 @ 14:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0