2008-05-25: Kvarnsjön

De nya sakerna måste ju självklart testat så jag och Anna åkte ut till Kvarnsjön för att kasta efter lite gädda. Det är kanske inte så spännande att fiska Abborre med 55kg-lina så jag använda stora Zalt-wobblers.

image306


En söt flicka som fiskar.

image307


En inte lika söt kille, men manlig "utrustning" har han i alla fall.

image308


Kastar ut en Zalt.

image309


En lite närbild på nya rullen.

image310


image311


Lintrassel var en inte helt ovanligt företeelse för mig idag, för mycket lina på rullen och hårda kast så blir det så.

image312


Ny lina på Okuma-rullen oxå, väldigt skön att kasta med.

image313


Annas hundar var självklart med och var lika lugna och stillsamma som vanligt.

image314


Det blev ingen fisk idag, men vi såg mycket fisk...en gädda som tog ett rejält skutt över ytan men det var ingen som ville följa med upp, Anna hade ett hugg men det släppt direkt.

Jag är nöjd med utrustningen i alla fall och har bestämt mig för att den kommer fungera klockrent i Norge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0