2008-05-26: Sundsjön

Nångång måste det bara gå att få upp en regnbåge men det verkar just nu rätt osannolikt.

50 vak ungefär, 1 hugg men inget napp...inte ens abborrarna ville vara med och leka idag.

7 lintrassel hade jag oxå, det var verkligen inte min dag om vi säger så....dock redde jag upp trasslet 6 gånger i alla fall så fick bara kapa av några meter lina.

Väldigt många fiskare på plats idag, och fick se 2 fiskar följa med upp från vattnet, båda tagna på spinn.

Nu ger jag snart upp, enligt en gubbe på plats så har de satt i fisk förra veckan så det borde ju nappa nu, jag provar de flesta spinnare jag äger men inget vill de ha och det tär på mitt självförtroende.

Det blir en fisketur imorgon igen, men då ska jag använda mitt gamla Ron Thompson-spö och Okuma-rullen och jaga abborre och gädda på ett ställa i Hedströmmen istället...sen blir det uppehåll tills lördag då jag hoppas att vi ska börja dra fisk i Norge.

28 fisketuren för iår i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0