2008-05-27: Hedströmmen

Dax igen, en sista fisketur innan Norge för mig i alla fall. Sen måste jag sortera om och packa ihop sakerna men jag lämnar ju några spön hemma så man vet ju aldrig, lite kvällsfiske kan det ju bli.

Räknade med att vara ute på fiskestället runt 16 och det klarade jag av, tyvärr kunde jag inte stå där jag tänkt då jag bara hade skjorts och sneakers och det stället kräver långbyxor och gummistövlar plus en håv om man får nått så jag vandrade iväg till ett annat ställe där jag fått både gädda och abborre i mina yngre dagar.

Det är grunt och svårfiskat, mycket höga växter under ytan som dragen fastnar i så jag laborerar lite med olika spinnare, skeddrag och poppers. Jag hade viljat köra lite Zalt också men vågar inte med tanke på hur dyra de är att kasta bort. Det börjar bra med att en gädda på ca 2-3kg följer efter ett av mina Abu Atom i svart/guld men den hugger inte, men gör en fin vändning ca 5-6 meter ut.

Jag skickar på min favorit, Super Vibrax och tills slut så hugger det till, en fin abborre som tar bara några meter ut så ingen fajt direkt med mitt allround-spö.

image315


Vad skulle man göra utan Super Vibrax?

image316


Fortsätter ett tag till och pappa kommer förbi på väg till jobbet så stannar till och snackar skit ett tag.

Fina vyer är det verkligen vid hedströmmen, tyvärr ligger det precis vid stora vägen så man måste ju lyssna på bilbrummande hela tiden.

image317

image318

image319

image320


Mer än så blev det inte för dagen, ca 2 timmars fiskande...inte undra på att kilopriset på abborre är högt. Jag fick se ett redigt gäddplask oxå men det var ju självfallet på andra sidan ån så dit kommer man ju inte men jag var nöjd ändå, fick ju en fin abborre.

image321

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0