Ännu mera utrustning

Jajamen idag var jag inne på Jaktia på stan för att handla på mig lite mera saker till metet. Tyvärr hade de inte det som jag verkligen behövde men jag fick med mig Abu nylonlina 0.15 i alla fall så snart kan jag göra klart mina nya metsaker.

Med mig hem fick jag även Fireline 0.12-lina påspolad på min UL-spole så nu kan jag ut och jaga abborre och regnbåge om jag vill, blev riktigt snyggt med röksvart lina på guldspolen, 70 meter lade vi på.

Jaktia hade även rea på massa wobblers så självklart fastnade jag i den lådan och hittade ett Rapala Deep Taildancer som jag hoppas kunna locka gös i sommar, det borde funka till det i alla fall men det går rätt djupt så får se om jag kan använda det nånstans.

Snäll som han var i affären så skickade han med lite toa-litteratur oxå.

image243

När jag kom hem så kollade jag hur det såg ut på bankkontot, jag har länge funderat på att gå med i en fiskeklubb för att kunna få lite bättre priser i en fiskeaffär och för att kunna köpa årskort billigt till Sundsjön som är den put and take-sjön som jag fiskar regnbåge i. Kontot såg ut att godkänna ett medlemskap så jag skickade iväg en anmälan och betalade in så nu är jag snart medlem i Sturefiskarna som är en fiskeklubb i Arboga. Det kostade 200:- och då ingår fritt fiske i Tjurlången och nån annan sjö, och så får jag ett årskort i Sundsjön som kostade mig 350:- så totalt 550:- för kalaset. 

Min vän och kollega Mankan är med och styr lite i klubben så det ska bli kul, kanske man även kan vara med på nån spinn eller metartävling i framtiden...

Mer om Sturefiskarna hittar ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0