Ny utrustning.

Som jag sagt tidigare så fick jag 3 spön och 2 rullar av en jobbarkompis och tänkte bara visa lite av de sakerna plus lite annat som jag köpte idag.

De två bakre fick jag, längst fram till vänster min gamla Okuma-rulla och till höger min nya Shimano UL-rulle som jag inte hunnit använda än. Ska köpa lite flätlina till den snarast så man är beredd när put and take-fisket börjar.

image239


Min spön, från vänster;
Normark 8ft, Shimano Beastmaster UL, Abu Baltic 8ft, Ron Thomson 8ft, Shimano Solstace 9ft, Abu Admiral 6ft, Abu Combo 300 6ft, Tebco 5m metspö.

image240


Jag svängde in till Jaktia i stan då jag kände att jag behövde lite nya metsaker och det råkade även hamna mera i påsen hem.

Dart 5gr, Dart 2gr flöten, metkrokar st. 14, Abu Atom 20gr, Mepps Black Fury och tills sista ett Vibrax 6gr.


image241


Meppsdraget hoppas jag ska funka bra till ädelfiske med mitt UL-spö i sommar...tiden får utvisa det helt enkelt. 185 kronor slutade notan på och killen i kassen berättade om sitt fantastiska gäddfiske i en sjö i Skinnskatteberg förra helgen som slutade i 16 landade gäddor. Han körde med ytgående jerkbaits med sin vanliga haspelutrustning vilket jag alldeles ypperligt. Inte ett dugg avundsjuk så gick jag där ifrån i alla fall.

Jag har även ett litet mål för iår, jag ska få fisk med ett skeddrag vilket jag aldrig tidigare lyckats med och detta Atom skulle vara grymt enligt de som fiskar med skedar. Andra mål för iår är att få en gädda på 5 kg, det tror jag blir svårare om jag ska vara ärlig men jag kommer fiska idiotiskt mycket för att lyckas med det.

Har lagt fram för att tillverka lite nya metuppsättningar, detta är vad som behövs...tyvärr hinner jag inte med att fixa det idag men imorgon så.

image242

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0