Nya saker till Norge

Idag blev det en tur till Skinnskatteberg för att köpa lina och några betslås för Norgeresan men som vanligt så kom men hem med mer än man tänkt sig.

Råkade hitta denna rullen för bara 249:- och det gick på massvis med lina på den, precis vad jag behöver till Norge. Om den inte överlever saltvattnet så har den ändå bara kostat mig 249:- så det är det värt.

En Daiwa AG5000 verkar det vara, en storleksjämförelse med min UL-rulle som är i storlek 750. Linan som jah köpte blev Spider Wire 0.40 som ska klara 55kg, det borde räcka och går den av så vet jag i alla fall att det var en stor fisk som nappade.

image301


Spolade på lite ny lina på min Okuma-spole, det blev Strike Pro 0.20.

image302


Uppsättningen inför Norge då.

image303


Köpte även några nya drag som jag tänkte prova först i Norge och sedan i Sundsjön.

image304


Och tills sist, en jämförelse med de nya beteslåsen som jag ska använda i Norge och de jag brukar använda vid vanligt och UL-fiske...vi hoppas att fiskarna motsvarar skillnaden oxå.

image305


Tyvärr kan jag inte använda nya rullen på mitt spö, men den passade finfint på det jag lånat av Blomman så blir det jag får använda, så kör jag mitt andra spö till de andra rullarna helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0