2008-08-15: Skutskär

Pappa snackade tidigare om att en gubbe drog massa abborrar vid campingen i Skutskär där han och mamma campade förut så det var ju ett måste att kolla upp då abborre är den roligaste fisken att fiska enligt mig.

Jag och Anna packade ner våra ul-spön och begav oss till campingen för att fiska i mynningen vid dalälven, vi hade fått fiskeplatsen utpekad på karta så nu kunde ju inget gå fel.

Ul-fiske är kul, kolla spöböjet som jag har på en rätt ok abborre på ca 250gr.



Vi fiskade på och jag fick 4 abborrar, tappade säkert lika många och Anna fick 6 stycken abborrar och tappade några hon också. Det skymde på och vi fick se en mycket vacker solnedgång.




Då åkte vi in till byn för att köpa lite tillbehör till kvällsmaten som blev grillad abborre...




Det blev mycket lyckat och vi hade redan slagit upp tältet så det vara bara att lägga sig i det och läsa lite fisketidningar och drömma om fisket imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0