2008-08-16: Skutskär

Dagen började trögt för båda men jag lyckades få en lite fisk i alla fall.




Vi åkte sen vidare för att kolla in Älvkarleby, tänkte att de lär ju ha nån fiskebutik som vi kan kolla i då fisket är stort i Älvkarleby, eller i alla fall lax-fisket. Tyvärr så hade de ingen fiskebutik men vi fick njuta av vyerna där i alla fall, en fiskares dröm verkligen.




Efter ett matstopp på vägen till campingen så fortsatte vi fiska och nu skulle Anna verkligen visa vägen. En lång camp med fisken som Anna först trodde var en gädda, den kämpade på bra och med ul-spö och tunn nylonlina så blir det verkligen en kul kamp.




Vem är gladaste tjejen ikväll då?




Jag fick en abborre jag med, kanske halva storleken av hennes så ska vi sammanfatta fisket i Skutskär så kan vi bara säga att det var riktigt bra, många fina abborrar, bra väder trots lite blåst och så. Gula färger över lag fungerade bäst på abborrarna, spelade ingen större roll om det var små spinnare eller jigg utan båda fungerade.

Vi provade även på att fiska havsöring men det var nog lite tidigt ännu och svårfiskat då det var mycket stenigt. Hit kommer vi garanterat åka igen, men då troligen mitt på sommaren när vattnet är lite varmare och abborren kanske är ännu mera på hugget.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0